Beschrijving
De hardloopspeciaalzaak is gelegen aan goed bereikbare plek in centrum van een grote stad in Twente, met voldoende parkeergelegenheid voor de deur.
De winkel is gehuisvest op een interessante huurlocatie aan een doorgaande weg.
Het winkeloppervlakte bedraagt 120m2 en beschikt daarnaast over 90m2 magazijnruimte.
De huur bedraagt ca. EUR 30.000 exclusief btw per jaar.
De onderneming is opgericht in 2006.
De ondernemers maken zo af toe gebruik van oproepkrachten, de winkel wordt grotendeels gerund door de ondernemers.
Kenmerken:
• Reden voor verkoop
De huidige ondernemers gaan de komende jaren met pensioen.
• Aangeboden belang
De verkoper wenst het volledige bedrijf (100%) te verkopen.
• Transactievorm
De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een Activa/passiva transactie, waarbij u 100% eigenaar wordt van de bezittingen van de onderneming.
• Geschikt voor
Deze onderneming is interessant voor strategische kopers/ investeerders. Het bedrijf is tevens interessant voor ondernemende MBI kandidaten met kennis van deze sector.
• Type overname
De verkopende partij wil het bedrijf volledig (100%) verkopen, waarbij hij/zij het volledige bedrijf overdraagt aan de nieuwe eigenaar.
• Fase bedrijf
De verkopende partij verkoopt dit gevestigde bedrijf. Het bedrijf heeft zich gevestigd in de markt met een groot marktaandeel.
bestaande bedrijf.
Locatie: Twente
De hardloopspeciaalzaak is gelegen aan goed bereikbare plek in centrum van een grote stad in Twente, met voldoende parkeergelegenheid voor de deur.
De winkel is gehuisvest op een interessante huurlocatie aan een doorgaande weg naar een grote parkeergarage.
Het winkeloppervlakte bedraagt 120m2 en beschikt daarnaast over 90m2 magazijnruimte.
De huur bedraagt EUR 30.000,- exclusief btw per jaar.
De onderneming is opgericht in 2006.
De ondernemers maken gebruiken van oproepkrachten, de winkel wordt grotendeels gerund door de ondernemers.
Klantenkring
Er is een grote vaste klantenkring die frequent de winkel bezoekt voor de aanschaf van nieuwe hardloopschoenen.
Er zijn dagelijks nieuwe, veelal beginnende, hardlopers die komen voor de aanschaf van hardloopschoenen op basis van een loopanalyse.
Van elke klant wordt een loopanalyse gemaakt van de voeten en de voetafwikkeling. Voor de videoanalyse wordt gebruikt gemaakt van een loopbaan die in de winkel aanwezig is.
Er is een database van 10.200 unieke (AVG-proof) klanten met e-mailadressen.
Merken zijn:
Adidas, Asics, Brooks, Falke, Garmin, Mizuno, Maurten, Polas, Hoka, Saucony, Craft, Fusion, Herzog, New Balance, SIS, Torq.
Winkelinrichting: standaard. Inclusief computer voor analyse en voor administratief.
Overnamedatum: in overleg
Doelgroep: hardlopers, (sportieve)wandelaars, bootcampers
Bijzonderheden: webshop met complete schoenen collectie
Advies
Ook komt men hier voor trainingsadvies of raad bij blessures.
In de overname zit onder andere:
1. Naam van de winkel
2. Website
3. Webshop
4. Volledige voorraad
5. Volledige inventaris